Website-ku Yang lain : www.sekarhusada.com

Kamis, April 22, 2010

Kebetulan = Kebenaran ?

Bukankah kita sering sekali , mengalami peristiwa kebetulan ? Seorang sopir taksi lagi muter-muter cari penumpang. Eh... tiba-tiba nongol perempuan depan gang melambaikan tangan, minta diantar. Kebetulan ??? Kita lagi pening kepala nyari tambahan uang belanja, eh... lagi - lagi kebetulan ada kawan datang nawari kerja sampingan. Kebetulan ????

Banyak sekali kebetulan - kebetulan terjadi dalam kehidupan kita sehari-hari. Apakah semua ini hanya betul-betul 'kebetulan' atau memang sudah ada yang merancang ? Tentu 'The Grand Desiner' lah pasti yang sudah merancang semua kebetulan itu.

Betul identik dengan benar. Jadi betul = benar. Lanjutnya ? Berarti 'kebetulan' identik dengan 'kebenaran'. Jadi tidak ada di dunia ini kejadian yang 'hanya' kebetulan. Semua tentu dalam rancangan-Nya yang memang 'Maha Sempurna'. Ketika dengan tidak sengaja Anda menjumpai blog ini, sebenarnya juga bukan karena sekedar 'kebetulan'. Kali aja ada manfaatnya bagi Anda dan juga saya, betul nggak ? Bagaimana pendapat Anda ?????

0 comments: